Od 1 lipca 2016 roku nieruchomości zamieszkane w zakresie odbioru odpadów komunalnych obsługuje:
PPHU "EKOPLAST-PRODUKT" S.C.
KRZYSZTOF BRANDYS, RYSZARD BRANDYS
ul. Frysztacka 145
43-400 Cieszyn
tel. 33 858 00 75
516 947 860
www.ekoplast.cieszyn.pl
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, lecz powstają odpady, odbywa się na podstawie umowy z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej:
WARUNKI UZYSKANIA WPISU DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
Zgodnie z art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r. poz. 250 z późn. zm.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1829 z późn.zm.).
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie
o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
"Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn.zm.).".
Oświadczenie, powinno zawierać także:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
Wpis do rejestru działalności regulowanej podlega opłacie skarbowej - zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r., poz. 1827 z późn. zm.) oraz załącznikiem do tej ustawy:
ü część I, ust. 36, pkt 9a – wysokość opłaty za wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej wynosi 50,00 zł,
ü część I, ust. 37 – wysokość opłaty za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmiany w rejestrze działalności regulowanej w zakresie rozszerzenia zakresu działalności wynosi 25,00 zł,
ü część II, ust. 17 – wysokość opłaty za wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej wynosi 17,00 zł.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
- posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
- utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
- spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
- zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.
Załączniki (do pobrania):
- Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
- Oświadczenie do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych